Abstract | Završni rad ima za cilj obrazložiti važnost upravljanja kategorizacije hotela u funkciji
povećanja kvalitete smještaja. U ovom radu detaljno je pojašnjeno u kojoj mjeri je postupak
menadžmenta kategorizacije složen, ne odvija se ad hoc, radi se sukladno znanjima, iskustvima,
zakonima i podzakonskim propisima.
U radu je opisana geneza kategorizacije u Hrvatskoj, stanje po pitanju kategorizacije u
ostalim europskim zemljama i u svijetu. Pojedine kategorizacije u svijetu samo se spominju, daje
se naglasak na švicarsku, a naročito njemačku kategorizaciju koja je bila predložak HOTREC-u,
međunarodnoj udruzi hotelijera i restoratera (engl. The umbrella association of hotels,
restaurants and cafés in Europe) da u Europi napravi zajedničku kategorizaciju koju je do sada
prihvatilo sedamnaest zemalja s još dva pridružena člana.
Ta zajednička kategorizacija spominje se u kontekstu asocijacije Hotelstars Union, na
koju je u početku imala utjecaj i švicarska kategorizacija, jer se kao dobrovoljni i bodovni
element pojavila i švicarska oznaka kvalitete u cijelosti. Švicarsku oznaku kvalitete razradila je
jako dobro asocijacija Swiss Tourism Federation (STF). Ubrzo se shvatilo da je za većinu
hotelijera taj element bio prezahtjevan, te se on ubrzo kao takav uklonio, ali se usvojila,
kolokvijalno rečeno, europska oznaka kvalitete, pod nazivom EHQ- European Hospitality
Quality. To je europska krovna shema kvalitete koja je prepoznata na europskoj razini koju je
razvio i s njom upravlja upravo HOTREC- the umbrella association of hotels, restaurants and
cafés in Europe (krovna udruga hotela, restorana, barova u Europi).
Definira se kvaliteta, te nužna povezanost kvalitete s kategorizacijom hotela. U tom
kontekstu pojašnjavaju se hrvatski, švicarski i europski modeli oznake kvalitete kako bi se
pojasnila nužna povezanost menadžmenta kategorizacije i menadžmenta kvalitete.
Dobar menadžment kategorizacije garantira kontinuirano podizanje kvalitete hotelskog
smještaja, a kvalitetan hotelski smještaj utjeće na povećanje zadovoljstva gostiju i u konačnici,
što je najvažnije, na povećanje profita. |
Study programme | Title: Business Administration in Tourism and Hospitality Management; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management Course: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |