Abstract | Važnost eko-oznaka u današnje vrijeme traganja za individualnim, održivim i
ekološkim proizvodom prepoznata je kako u svijetu, tako i u Europi, a sve više i u
Hrvatskoj. Turistička ponuda prepoznaje ono što potražnja traži, pa se tako cijeli
sustavi poslovanja orijentiraju prema trendovima održivog poslovanja, koje podupiru
norme, propisi i pravila. Budući da su problemi današnjice usko vezani za
prekomjerno iskorištavanje resursa, prebrzi rast stanovništva, urbanizam,
neravnomjernu potrošnju energije i drugih resursa, potrebna je promjena kako bi se,
koliko je to moguće, sanirala šteta koja je do sada nastala utjecajem na okoliš, kao i
spriječila buduća onečišćenja. Budućnost se manifestira kroz maksimalan stupanj
iskorištenja svakog pojedinog resursa, njihovu pažljivu potrošnju te ukoliko je moguće
ponovnu upotrebu. Na tragu dugoročnih i kratkoročnih poboljšanja u poslovanju, ekooznake
postoje kako bi tvrtke poboljšale svoj imidž, smanjile utjecaj na okoliš, a
ujedno i troškove. Turisti ih danas sve više prepoznaju, pa ih je dobro posjedovati, a
nužno je i prilagoditi poslovanje održivom razvoju turizma uzimajući u obzir okoliš i
ostale dionike na istom području djelovanja. |