Title (croatian) | Smjernice za oblikovanje i marketing zajedničkih turističkih proizvoda ruralnih područja |
Author | Aleksandra Brezovec |
Editor | Aleksandra Brezovec |
Author's institution | University of Rijeka Faculty of Tourism and Hospitality Management |
Scientific / art field, discipline and subdiscipline | SOCIAL SCIENCES Economics |
Abstract (croatian) | TURIZAM KAO IZLOG PROIZVODA RURALNOG PODRUČJA
Ovaj dokument predstavlja 6. radnu cjelinu projekta HINT LAB – poticanje turizma ruralnih područja (OP IPA SL-HR 2007-2013) koji uključuje granično područje primorskih statističkih regija u Sloveniji i Hrvatskoj, a to su: Obalnokraška, Goriška i Primorsko-notranjska (prije Notranjsko-kraška) statistička regija u Sloveniji te Istarska i Primorsko-goranska županija u Hrvatskoj. Radi se o području koje u okviru EU postaje sve više homogena destinacija, s već razvijenom i međunarodno prepoznatljivom turističkom ponudom priobalnog pojasa, ali s još nedostatno valoriziranim i promoviranim turističkim identitetom ruralnog zaleđa. Jedna od ključnih prepoznatih slabosti dosadašnjeg razvoja turizma ruralnih područja ovog prostora je “nedostatak inovativnosti i usmjerenosti ka izvozu malih i srednje velikih poduzeća (MSP)” (www.si-hr. eu). Stoga su prioritetni zadaci usmjereni u razvoj potpornih usluga MSP-ova za bolju suradnju i zajednički marketing. U okviru projekta HINT LAB u tu se svrhu predlažu aktivnosti povezivanja MSP-ova kroz turizam.
Turizam je gospodarska djelatnost koja kroz pojedinačne i sastavljene (integralne) proizvode povezuje brojna mala poduzeća ruralnog područja. Naime, turizam djeluje kao izlog za njihove poljoprivredne i druge proizvode, proizvode i usluge. Kroz turizam se prezentiraju i plasiraju kvalitetni proizvodi i usluge različitih djelatnosti (npr. ugostiteljska, seoska, prehrambeno-prerađivačka, obrtnička, kulturno-umjetnička, sportsko-rekreativna ponuda). Primjeri dobrih praksi
pokazuju da adekvatno povezani i promovirani turistički proizvodi ruralnih područja doprinose uspješnijem poslovanju malih ponuđača, međunarodnoj prepoznatljivosti proizvoda, usluga i mjesta, a u konačnici i poboljšanju života,
demografije i kohezije ruralnog područja. Područje projekta HINT LAB ima, zbog svojih prirodnih i kulturnih
resursa već razvijenih pojedinačnih turističkih grana i heterogenih lokalnih poljoprivrednih proizvoda, odlične potencijale za razvoj turizma. Ključnu ulogu u razvoju tih potencijala imaju poboljšanje i promocija integralnih turističkih
proizvoda koji uključuju kulturnu baštinu, prirodne vrijednosti, rekreacijsku infrastrukturu i poljoprivredne proizvode, karakteristične za ovo područje. Osim kvalitetnih proizvoda i usluga malih poduzeća, u integralne turističke proizvode
može se uključiti i (a) postojeća turistička infrastruktura (npr. biciklističke staze, vinske ceste, sportsko-rekreacijski objekti), čime se osigurava njezino održavanje i održivo upravljanje, te (b) druge ponuđače (npr. društva) koja na području
njeguju i nude elemente materijalne i nematerijalne kulturne baštine, čime se osigurava unikatnost i autentičnost turističkog iskustva. Smjernice za oblikovanje i marketing zajedničkih turističkih proizvoda ruralnih područja
MSP-ovi koji se uključuju u turističku ponudu na ruralnom području od suradnje i povezivanja očekuju poslovni uspjeh kroz prijenos znanja i tehnologija, poticanja kvalitete i inovativnosti te, prije svega, kroz intenzivniji i bolje koordiniran marketing. Glavni motiv uključivanja malih poduzeća u turističku ponudu u ruralnim područjima upravo je viša valorizacija njihovih proizvoda i usluga koja će kroz zajedničku strategiju razvoja i marketinga postati konkurentnija.
Suodgovorni i sustvaralački subjekti MSP, koji se u ruralnom području povezuju i uključuju u turističku ponudu, također nastoje postići zadovoljstvo i vraćanje turista (gostiju, kupaca). Pri tome su visoko motivirani i da svojim gostima /
kupcima preporučuju, odnosno promoviraju druge ponuđače u destinaciji. Kroz ovaj simbiotski način djelovanja ponuđača kod turista se diže svijest o homogenoj i unikatnoj destinaciji, te se time dodaje vrijednost njihovom
turističkom iskustvu. Od toga imaju koristi kako turisti, tako i MSP-ovi, a u konačnici i cjelokupno ruralno područje.
Kroz održivo orijentiran i stručno promoviran turizam ruralno područje može održavati svoju vitalnost i svoje vrijednosti, a svoje poljoprivredne i druge proizvode izlaže i prodaje u skladu s njima. Na temelju ove vizije, u ovom su
dokumentu zasnovane i razrađene strateške smjernice marketinga integralnih turističkih proizvoda ruralnog područja.
Dokument se sastoji od dva sadržajna sklopa. Nakon uvoda slijedi prezentacija načina oblikovanja dokumenta i korištene metodologije. U prvom sadržajnom sklopu izvedeno je segmentiranje ponude malih poduzeća koja se u ruralnom
području promatranog prostora uključuju u turističku ponudu. U drugom sadržajnom sklopu razrađene su strateške smjernice za oblikovanje i marketing integralnih turističkih proizvoda ruralnog područja. Sadržajno i metodološki
sastavni je dio dokumenta i Prijedlog modela uzoraka simbiotskog marketinga i robne marke koji je, zajedno s praktičnim uputama za korištenje marke, ispisan kao oblikovno samostalni prilog tog dokumenta. Smjernice za oblikovanje i marketing zajedničkih turističkih proizvoda dokument je koji služi kao stručna vodilja za destinacijske organizacije i
male poduzetnike koji razvijaju turizam u ruralnom području. |
Keywords (croatian) | |
Language | croatian |
Publication type | Authored book-Professional book-Professional monograph |
Publication status | Published |
Peer review | Unknown |
Publication version | Published version |
Pages | 44 |
ISBN | 978-953-7842-26-0 |
URN:NBN | urn:nbn:hr:191:775762 |
Online first | 2015 |
Document URL | https://www.fthm.uniri.hr/images/knjiznica/e-izdanja/HINTLAB_Smjernice_hrv.pdf |
Type of resource | Text |
Publisher | Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu |
Publisher | Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije - Turistica |
Publishing place | Opatija ; Portorož |
Access conditions | Open access |
Terms of use | ![]() |
Created on | 2019-07-03 15:42:02 |