Abstract | U rapidnom i modernom današnjem dobu, jako je bitno biti informiran i uveden u sve
nagle promjene koje se tiču svakog aspekta života te na taj način biti u skladu s vremenom koje
dolazi, ali i koje je već stiglo. Neosporiva je činjenica da tehnologije danas u velikoj mjeri
utječu na život pojedinca. One se rapidno unapređuju i razvijaju pa time utječu na izmjenjivanje
dotada utvrđenih načina djelovanja, poslovanja, pa i življenja. Marketing, kao proces kojim se
žele istražiti potrošači, postoji već od davnina, a tehnologija predstavlja jedan od bitnijih
suvremenih alata pomoću kojih se marketing uopće može provoditi.
Kao što je prethodno navedeno za tehnologiju, isto tako i marketing mora biti prilagođen
konstantnim promjenama zbog dinamike tržišta i potrošača samih po sebi. Glavni fundamentni
cilj marketinga je dakako, postizanje razmjene kroz proces u kojemu sudjeluju dvije strane,
ponuda i potražnja naravno. Dakle, temeljni smisao marketinga je istražiti želje i preferencije
kupaca kako bi im se mogao ponuditi onaj proizvod ili usluga koji će zadovoljiti njihove
prethodno istražene potrebe. U ovom radu povezuje se marketing sa kamping turizmom,
odnosno objašnjava se način kojim se kampovi služe marketingom u svrhu prepoznavanja i
istraživanja potreba svojih ciljnih segmenata. Kampiranje u Hrvatskoj predstavlja jedno
iznimno slobodno i oku ugodno iskustvo zbog raznolikog krajolika, velikog broja otoka, otočića
i poluotoka te zaljeva. Sa svojom ugodnom mediteranskom klimom i velikim brojem
raznovrsnih kampova duž jadranske obale predstavlja zemlju koja je kao stvorena za
kampiranje. Oko 25% svih turističkih dolazaka otpada na kampiranje, prema tome, kampovi su
jedan od najpopularnijih oblika smještaja. Kao najrazvijeniju regiju, kada su u pitanju kampovi,
mora se napomenuti Istra koja je prema kapacitetima, kvaliteti, ali i dolascima turista na samom
vrhu. Odmah nakon Istre ističe se Kvarner sa svojim prekrasnim otocima, a Dalmacija privlači
turiste pretežito radi idiličnog krajolika. Što se kvalitete tiče, ona odgovara europskim
standardima, a za cijene se može reći da su prihvatljive u odnosu na Mediteran.
Veliki broj kampova je danas u privatnom vlasništvu što rezultira raznolikom i
kvalitetnijom ponudom što podiže samu kvalitetu kampiranja u Hrvatskoj. Gosti imaju priliku
uživati u brojim rekreativnim aktivnostima, zabavnim sadržajima te raznoraznim događajima
za djecu i odrasle. Najbitniji tržišni segmenti za kampove su obitelji i parovi, a uočljiv je i porast
zanimanja za luksuznim kampiranjem. U aspektu marketinga, bitno je fokusirati se najviše na
glavne ciljne segmente te osigurati im ponudu kakvu oni zahtjevaju. Na taj način postiže se
zadovoljstvo, i također stvaraju se dugoročni odnosi i lojalnost turista. |
Study programme | Title: Business Economics in Tourism and Hospitality; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management,, Event and Leisure Management, OPATIJA Course: Tourism Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |