Abstract | U turizmu, uz ljubazne domaćine, prirodne znamenitosti i prirodne ljepote, vrlo bitnu ulogu ima i
gastronomija. Istra, perjanica hrvatskog turizma, može se pohvaliti kvalitetnom, svjetski poznatom
i renomiranom gastronomskog ponudom. Možda naoko djeluje kao efemerno, no gastronomija
ima vrlo bitan utjecaj na cjelokupnu turističku ponudu. Poluotok Istra poznat je po svojim
karakterističnim i autohtonim proizvodima (maslinovo ulje, tartufi i slično) te mnogobrojnim
gastronomskim događanjima (Vinistra, Dani istarskog pršuta u Tinjanu, Vodnjanska špaleta i sl.).
Navedeni događaju nadopunjuju turističku ponudu kako samoj sezoni, tako i u pred i post
sezonskom razdoblju. Isto tako, mnogi privatnici, obrtnici i mali ugostitelji održavaju dane
otvorenih vrata kojima se užoj i široj publici omogućava, makar na kratko, biti dijelom turističke
ponude. Navedeni događaji dokaz su da se Istra uspješno promovira kao gastro destinacija.
Važnost gastronomske ponude vidljiva je u povećanju broja turističkih noćenja, što donosi brojne
ekonomske benefite, kako na lokalnoj tako i na regionalnoj razini. Istarska županija svake godine
ostvaruje sve veći broj turističkih noćenja, a dio zasluga pripisuje se fantastičnoj gastronomskoj
ponudi. Istarska županija uvelike doprinosi porastu BDP-a i društvenom blagostanju. Snage,
slabosti, prijetnje i prilike raščlanjene su SWOT analizom kojom je donesen zaključak kako
gastronomska događanja u Istri doprinose održivom turizmu. |
Study programme | Title: Business Administration in Tourism and Hospitality Management; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management, Entrepreneurship in Tourism and Hospitality; Tourism Management; Hospitality Management; International Tourism and Hospitality Management; Event and Leisure Management Course: Tourism Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |