Abstract | Putovanja su danas sve popularnija aktivnost među svim generacijama, a posebno se ističe nova
generacija putnika, Generacija Z, koja je trenutno najbrojnija u svijetu te će uskoro značajno
oblikovati buduće trendove u industriji. Njihovo ponašanje pri odabiru destinacija oblikovano
je digitalnim dobom i stalno promjenjivim sociokulturnim dinamikama u kojima odrastaju.
Uvođenje novih tehnologija u hotelijerstvo postaje ključno za postizanje konkurentske
prednosti i ostvarivanje dugoročne uspješnosti. Ovo istraživanje analizira stavove i ponašanja
Baby Boomera, Generacije X, Generacije Y te s posebnim naglaskom Generacije Z, u pogledu
korištenja tehnologije u hotelskim uslugama. Kao digitalni domoroci, Generacija Z pokazuje
izrazitu sposobnost prilagodbe novim tehnologijama, dok starije generacije pokazuju različite
razine angažmana. U istraživanju su korištene deskriptivne, inferencijalne i neparametrijske
metode, uključujući Mann-Whitney U test, za analizu podataka prikupljenih putem online
ankete na uzorku od 339 ispitanika. Istraživanje je otkrilo generacijske razlike u korištenju
tehnologije, posebno u fazama planiranja putovanja, rezervacije smještaja i korištenja hotelskih
usluga. Iako sve generacije prepoznaju prednosti tehnologije, Generacija Z značajno se više
oslanja na digitalne alate, poput društvenih mrežam, mobilnih aplikacija i platformi za
rezervacije. Razlike između Generacije Z i starijih generacija statistički su značajne u
određenim područjima, a hipoteze su djelomično potvrđene. Zaključuje se da je prilagodba
hotelskih tehnoloških rješenja nužna kako bi se zadovoljile potrebe svih generacija uz poseban
naglasak na poboljšanje digitalnog iskustva za novu generaciju putnika, Generaciju Z. |