Abstract | Kultura kao kompleksan pojam, postoji od kada postoji i čovječanstvo. Ona nije samo statičan, materijalni proizvod ljudskog truda i napora, već je utkana u cijelo čovječanstvo.
Kultura predstavlja način na koji neka zajednica živi, njihov govor, pismo, tradiciju i običaje, način razmišljanja, slavlja i zabavljanja. Kultura se danas sve više pojavljuje i u okviru turizma, gdje sve veći broj turista uz statične kulturne znamenitosti nastoji doživjeti, odnosno upoznati se s različitim kulturama domicilnog stanovništva. Slobodno se može reći da turizam bez kulture ne bi postojao. Ona predstavlja jedan od glavnih motiva dolaska turista na određene destinacije. Kada je riječ o kulturi, ali i o turizmu, vrlo je važno istaknuti kako se danas, u vrijeme sve bržih turističkih promjena, javljaju novi interesi za posjećivanje raznih manifestacija, a među kojima se najveća važnost pridaje upravo kulturnim manifestacijama, koje privlače sve veći broj posjetitelja, a samim time se to pozitivno odrazuje i na razvoj turizma. S obzirom da manifestacije, a posebice kulturne, svojim održavanjem stvaraju mnoge pozitivne učinke na destinaciju u kojoj se održavaju, potrebno je pravilno pristupiti njihovom
organiziranju.
Ovim se diplomskim radom željelo prikazati i potvrditi kako je organizacija kulturnih događaja, s naglaskom na organizaciju Međunarodnog folklornog festivala, kompleksan proces koji uključuje mnoge čimbenike, od osmišljavanja samoga programa, do odabira izvođača koji će na reprezentativan način predstaviti folklorno područje koje izvodi, prikupljanja financijskih sredstava za realizaciju programa, sve to s ciljem kako bi se ukazalo na njihov značaj za turizam. Takvi događaji, koji predstavljaju kulturnu baštinu potiču i unapređuju razvoj turizma te nude nove metode koncepcije planiranja turističkog proizvoda. |