Abstract | Turizam je skup odnosa i pojava vezanih za aktivnosti osoba koje putuju i borave u mjestima
izvan uobičajene sredine, i to neprekidno do najviše godine dana radi provođenja slobodnog
vremena, poslovnih i drugih razloga.
Turist prema DZS-u Republike Hrvatske: ''Turist je svaka osoba koja u mjestu izvan svog
prebivališta provede najmanje jednu noć u ugostiteljskom ili drugom objektu za smještaj
gostiju, radi odmora ili rekreacije, zdravlja, studija, sporta, religije, obitelji, poslova, javnih
misija i skupova.''
Posrednici su uvijek jedni od ključnih faktora uspjeha poslovanja, u turizmu pogotovo. Ne
samo što su posrednici u nerijetkim slučajevima i prvi kontakt sa gostima te na taj način
predstavljaju sebe same i svoje poslovanje, već su važan su čimbenik povezivanja svih
dionika u turizmu te promociji i razvoju destinacije. Govorimo o turističkim agencijama i
turoperatorima. ''Osnovna razlika između ove dvije vrste posrednika je u njihovoj funkciji.
Naime, osnovna funkcija turoperatora je organizacijska, dok je osnovna funkcija turističkih
agencija posrednička. U skladu s time, turoperator kreira i organizira ponudu te ju
posredstvom mreže turističkih agencija, prodaje na različitim tržištima.''
Ugovor o turističkim uslugama je takva vrsta ugovora u kojoj se turistička organizacija
obavezuje da korisniku turističke usluge pruži ugovorenu vrstu turističke usluge, a korisnik
turističke usluge se obavezuje da za izvršenu ugovorenu turističku uslugu plati turističkoj
organizaciji ugovorenu naknadu.
Prema Zakonu o obveznim odnosima, ugovorom o organiziranju putovanja treba smatrati
svaki ugovor kojim se organizator putovanja obvezuje prijaviti putniku skup usluga koji se
sastoji od prijevoza, boravka i drugih usluga koje su s njima vezane, a putnik se obvezuje
platiti organizatoru putovanja neku ukupnu (paušalnu) cijenu.
Ugovorne strane kod ugovora o organiziranju putovanja su putnik i organizator putovanja.
Tim ugovorom se organizator putovanja obvezuje pribaviti putniku skup usluga koji se
sastoje od prijevoza, boravka i drugih usluga, a putnik se obvezuje platiti organizatoru
putovanja ugovorenu naknadu.
Sastavljanje aranžmana sastoji se od osam faza: postavljanje okvirnog programa,
sastavljanje okvirne kalkulacije, sastavljanje glavne kalkulacije, određivanje prodajne cijene,
izrada i raspis aranžmana, promocija na tržištu, informacije, akvizicija, buking, uplate klijenata, provedba aranžmana i izvješće o izvršenom aranžmanu, obračun i određivanje
uspješnosti. |
Study programme | Title: Business Administration in Tourism and Hospitality Management; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management Course: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |