Abstract | U sklopu ovog diplomskog rada, provedeno je istraživanje čiji je cilj dokazivanje važnosti vizualnog identiteta brenda u kontekstu donošenja odluke o kupnji.
U teorijskom dijelu definira se pojam marke, odnosno brenda, kroz njenu ulogu i važnost, pravnu definiciju, identitet te elemente identiteta marke. Različite marke različitim pojedincima označavaju različite stvari. Jedna marka podrazumijeva nešto posebno za svaku osobu, bilo da se radi o postojećim ili potencijalnim kupcima, zaposlenicima ili ljudima općenito. Marke se s vremenom mijenjaju i izazivaju potpuno individualan osjećan kod svakog pojedinca. Stoga, ovisno o tome s kim i u koje doba komuniciraju, marke mogu igrati različite uloge. U mnogim slučajevima, odnos osobe s markom može s vremenom rasti, a povjerenje, lojalnost, značenje i angažman se sve više šire. Uspješna poduzeća nastoje doseći svoju mnogobrojnu publiku i ojačati svoje odnose sa svakim od njih. Tu se postavlja pitanje na koji način komunicirati sa mnogobrojnim korisnicima. Vizualni identitet brenda je ''ono što vidimo" u robnoj marki. Vizualni identitet odnosi se na to kako se koriste vidljivi dijelovi brenda kako bi se utjecalo na percepciju i ostavilo snažan utjecaj. Budući da se u vizualnom identitetnu ne komunicira izgovorom i riječima, slike postaju su snažna metoda komunikacije. U poglavlju vizualnog identiteta stavlja se poseban naglasak na osnove grafičkog dizajna – elemente vizualnog identiteta, koji uključuju definiranje pojma logotipa, boje i tipografije. U ovom se poglavlju daju primjeri iz prakse koji pokazuju korištenje različitih kombinacija boja i tipografije kod svjetski poznatih brendova. Zadnje poglavlje teorijskog dijela odnosi se na ponašanje potrošača koje čitatelja vodi kroz sam proces donošenja odluke o kupnji proizvoda.
2
Postupak donošenja potrošačkih odluka uključuje potrošačevo identificiranje vlastitih želja i potreba, prikupljanje informacija o tome kako najbolje zadovoljiti te potrebe, odmjeravanje različitih dostupnih opcija, donošenje odluke o kupnji i procjenjivanje obavljene kupnje. Mnogi pojedinci vjeruju da je najvažniji dio prodaje kada kupac plati, no što se tiče utjecaja na ponašanje potrošača, svaka faza u procesu donošenja odluka je izuzetno važna. Od ključne je važnosti da marke obrate pozornost na svaku fazu procesa kupnje ako žele povećati maksimizirati profit.
Istraživački dio ovog rada odnosi se na samo ispitivanje utjecaja vizualnog identiteta na odluku o kupnji. U istraživanje se uključio 291 ispitanik u periodu od 01. svibnja 2021. do 19. svibnja 2021. Postavljene su četiri hipoteze na početku istraživanja, a to su (H1) ''Vizualni identitet brenda ima značajan utjecaj na odluku o kupnji proizvoda/usluga.'', (H2) ''Kvalitetna prezentacija elemenata vizualnog identiteta brenda pozitivno utječe na kupnju i zadovoljstvo kupaca.'', (H3) ''Percepcija o brendu i njegovom vizualnom identitetu pozitivno utječe na namjeru kupnje proizvoda/usluge.'' Te (H4) ''Potrošači su u mogućnosti prepoznati većinu popularnih brendova prema vizualnom identitetu.''. |