Abstract | Hotel predstavlja objekt u kojemu se gostima pružaju usluge smještaja i doručka, a mogu se pružati i druge ugostiteljske usluge. Cilj svakog hotela je stvoriti najveću razinu zadovoljstva kod gostiju. Kako bi gosti bili zadovoljni potrebno je da najmanje budu ispunjena očekivanja potrošača i po mogućnosti da budu nadmašena. Ako je hotelski proizvod/usluga ispunila očekivanja gosta, gost će biti zadovoljan, i obrnuto. Svrha orijentacije hotelskog poduzeća na poboljšanje zadovoljstva potrošača jeste da im se ponudi veća vrijednost u proizvodima i uslugama, a što je istovremeno profitabilno za hotelsko poduzeće.
Proteklu godinu hotelijerstvo je obilježilo pad prihoda zbog pandemije korona virusa pa su se trendovi 2021. godine transformirali sukladno stanjem na turističkom tržištu. Kao trendovi digitalnih tehnologija u hotelskom poslovanju u 2021. godini javlja se glasovno pretraživanje i glasovna kontrola, potiče se beskontaktno plaćanje, a sve više hotela u poslovanju koristi robote koji zamjenjuju rad ljudi. Osim navedenog, kao trend se javlja virtualna stvarnost, mogućnost mobilne prijave, tehnologija prepoznavanja te umjetna inteligencija.
Kao primjer hotela za prikaz digitalnih tehnologija odabran je Bluesun hotel Kaj koji je smješten u Mariji Bistrici. Bluesun hotel Kaj u svojem poslovanju koriste informacijske tehnologije koje su bazirane na prikupljanju, obrađivanju, čuvanju i distribuiranju podataka.
U poslovanju Bluesun hotela Kaj je neophodno sljedeće digitalne tehnologije: web stranice, društvene mreže, beskontaktno plaćanje, Google Maps i dr. Osim toga, potrebno je spomenuti elektronički rezervacijski sustav koji je baziran na PHOBS platformi koja generira online rezervacije sa svih portala na kojima je moguće izvršiti rezervaciju smještaja, te iste podatke šalje u HIS.
U budućnosti se Bluesun hotel Kaja pouzda u tehnologiju kao izvor visoko kvalitetnih usluga koje će se pružati svim gostima. Tako se planira pribaviti digitalna tehnologija koja će biti u službi gosta – npr. svaka se soba u budućnosti planira opremiti interaktivnom televizijom koja će imati pristup uslugama koje pruža recepcija, moći će se primati osobne poruke, poslovne informacije te će svaki gost imati prema vlastitim mogućnostima birati usluge – kao npr. poziv za buđenje, posluga hrane u sobu i dr. |
Abstract (english) | The hotel is a guest accommodation and can cater for other catering services. The goal of every hotel is to create the highest level of guest satisfaction. In order for guests to be satisfied, it is necessary to at least meet consumer expectations and, if possible, to be exceeded. If the hotel product / service has met the guest's expectations, the guest will be satisfied and vice versa. The purpose of the hotel company's orientation to improve consumer satisfaction is to offer them greater value in products and services, which is at the same time profitable for the hotel company.
Last year, the hotel industry was marked by a drop in revenue due to the corona virus pandemic, so the trends in 2021 were transformed in accordance with the situation on the tourism market. As trends in digital technologies in the hotel business in 2021, voice search and voice control are emerging, encouraged by contactless payment, and more and more hotels in the business are using robots that replace workers. In addition to the above, the trend is virtual reality, the possibility of mobile applications, technology for recognizing artificial intelligence.
The Bluesun Hotel Kaj, located in Marija Bistrica, was chosen as an example of a hotel for the display of digital technologies. Bluesun Hotel Kaj uses information technologies in its business, which are based on the collection, processing, storage and distribution of data.
In the business of Bluesun Hotel What do you need the following digital technologies: websites, social networks, contactless payment, Google Maps, etc. In addition, it is necessary to mention the electronic reservation system based on the PHOBS platform that generates online reservations from all portals on which it is possible to make a reservation of accommodation, and it sends the same data to HIS.
In the future, Bluesun Hotel Kaj relies on technology as a source of high quality services to provide to all guests. Thus, it is planned to acquire digital technology that will be in the service of the guest - for example, in the future each room is planned to be equipped with interactive television that will have access to reception services, will be able to receive personal messages, business information - such as wake-up call, room service, etc. |