Abstract | Informacijski sustavi predstavljaju osnovu hotela kao poslovnog sustava, te imaju ulogu unapređivanja procesa u upravljanju, izvođenju i strateškom planiranju poslovanja. Oni povećavaju vrijednosne karakteristike usluga povećavanjem kvalitete procesa i usluga inovacijama i unapređenjem. Poslovni sustav hotela sastoji se od mnogo međusobnih povezanih podsustava. Suvremeno hotelsko poslovanje, upotrebom računala obilježava postojanje integralnog hotelskog informacijskog sustava, čiju strukturu sačinjava veći broj komponenti koje moraju biti na podjednakoj kvalitetnoj razini.
Odjel recepcije je “srce“ hotela, to jest ulazno i izlazno središte na kojem se obavlja sva protok informacija u hotelu, stoga odjel recepcije konstantno podliježe implementaciji novih i unapređenju postojećih informacijskih tehnologija. U današnje vrijeme hoteli u sve većem stupnju naginju informatizaciji recepcijskog odjela, pa su tako i značajke koje karakteriziraju recepcijski odjel visoko kategoriziranog hotelskog poduzeća vezani uz model organizacijskih načela, razvijeni informacijski sustav, tehnološko moderno uređeni ambijent, kontinuirano inzistiranje na kvaliteti te ostale ključne faktore.
Ključne riječi: informacijske tehnologije, recepcija, recepcijski sustavi
SUMMARY
Information systems are the basis oft he hotel as a business system ,and have the role of improving the proces sin the managment, execution and strategic planning of business. They increase the value characteristics of services by increasing the quality of processes and services through innovation and improvement. The hotel business system consists of many interconnected subsystems. Modern hotel business, the use of computers marks the existence of an integrated hotel information system, whose structure consists of a number of components that must be at te same quality level.
The recepcion department is the “heart“ oft he hotel, int he entry and exit center where all the flow of information int he hotel takes place, so the reception department is constantly subject to the implemention of new and improvement of existing information tehnologies. Nowadays, hotel are increasingly leaning towars computerization of thereception department, so the features that characterize the reception department of highly categorized hotel company are related to the model of organizational principles, developed information system, tehnologically modern environment, continues insistence on quality and other key factors. |