Abstract | Ovaj diplomski rad se bavi istraživanjem suvremenih pristupa promociji i valorizaciji kulturne
baštine Kvarnera, s naglaskom na korištenje online vodiča i tehnoloških inovacija. S obzirom
na sve brže promjene u digitalnom okruženju i sve veću važnost digitalnih medija u turističkoj
industriji, istraživanje je usmjereno na analizu učinkovitosti web stranica, društvenih mreža,
mobilnih aplikacija, umjetne inteligencije te proširene stvarnosti (AR) i virtualne stvarnosti
(VR) tehnologija u distribuciji informacija, promociji i dodatnoj valorizaciji kulturne baštine.
Kombinirajući kvalitativne i kvantitativne istraživačke metode, rad pruža uvid u preferencije,
stavove i percepcije ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju te identificira najbolje prakse
za daljnje unapređenje marketinških aktivnosti odnosno promocije i valorizacije kulturne
baštine Kvarnera. Analiza rezultata istraživanja pokazuje da integracija digitalnih tehnoloških
inovacija doprinosi poboljšanju posjetiteljskog iskustva, distribuciji informacija, potiče
angažiranost posjetitelja te pridonosi očuvanju i promociji bogate kulturne baštine regije.
Na temelju dobivenih istraživanja, provedena je analiza rezultata te se u radu iznose konkretne
preporuke za unapređenje promocije i dodatne valorizacije, naglašavajući važnost suradnje svih
relevantnih dionika u promociji i valorizaciji kulturne baštine Kvarnera. Također, ističe se
potreba za kontinuiranim praćenjem tehnoloških inovacija, njihovom integracijom te
prilagodbom marketinških strategija kako bi se odgovorilo na dinamične promjene u
turističkom tržištu i potrebama suvremenih putnika. |
Abstract (english) | This master's thesis explores contemporary approaches to promoting and valorizing the cultural
heritage of the Kvarner region, with a focus on using online guides and technological
innovations. Given the rapidly changing digital environment and the increasing importance of
digital media in the tourism industry, the research is directed towards analyzing the
effectiveness of websites, social media, mobile applications, artificial intelligence, augmented
reality (AR), and virtual reality (VR) technologies in disseminating information, promotion,
and further valorization of cultural heritage.
Combining qualitative and quantitative research methods, the thesis provides insights into the
preferences, attitudes, and perceptions of the respondents who participated in the study and
identifies best practices for further improving marketing activities, i.e., promoting and
valorizing the cultural heritage of Kvarner. The analysis of research results demonstrates that
integrating digital technological innovations contributes to enhancing visitor experience,
information distribution, engaging visitors, and preserving and promoting the rich cultural
heritage of the region.
Based on the findings, an analysis of the results was conducted, and the thesis presents specific
recommendations for enhancing promotion and additional valorization, emphasizing the
importance of collaboration among all relevant stakeholders in promoting and valorizing the
cultural heritage of Kvarner. Additionally, it underscores the need for continuous monitoring
of technological innovations, their integration, and adaptation of marketing strategies to address
dynamic changes in the tourism market and the needs of modern travelers. |