Abstract | Dizajn digitalnih oglasa ima funkciju privlačenja pažnje ciljane publike, povećava vidljivost
brenda te pospješuje učinkovitost marketinških kampanja, što rezultira većim angažmanom u
pogledu klikova, lajkova ili dijeljenja te većom stopom konverzije u smislu kupovine,
registracije i pretplate. Učinkovit dizajn također doprinosi prenošenju marketinške poruke na
jasan i estetski privlačan način, što može značajno utjecati na ponašanje potrošača. Svrha
ovog diplomskog rada je istražiti utjecaj dizajna oglasa na ponašanje potrošača u digitalnom
okruženju. U sklopu rada provedeno je empirijsko istraživanje, kojemu je cilj istražiti kako
različiti elementi dizajna oglasa, poput percepcije personaliziranosti, same kvalitete dizajna
oglasa, slike proizvoda, percepcije korištenih boja, fonta slova i kreativnosti oglašavanja
utječu na ponašanje potrošača u smislu impulzivne želje za kupnjom. Istraživanje je
provedeno na prigodnom uzorku, primjenom metode ispitivanja, dok je korišteni instrument
istraživanja bio anketni upitnik. Rezultati provedenog istraživanja ukazuju kako percepcija
personaliziranosti dizajna oglasa i kreativnost oglašavanja imaju pozitivan utjecaj na
impulzivnu želju za kupnjom. Ostali elementi dizajna oglasa, odnosno kvaliteta dizajna
oglasa, slika proizvoda, percepcija boja i font slova unutar oglasa, nemaju statistički značajan
utjecaj na impulzivnu želju za kupnjom. Uzimajući u obzir rezultate provedenog istraživanja,
marketinški stručnjaci trebali bi prilikom kreiranja marketinških poruka posebnu pažnju
posvetiti elementima dizajna oglasa, kao što su personaliziranost dizajna i kreativnost
oglašavanja. |