Abstract | Promocija je vrlo važna za uspjeh na tržištu, a danas je sve važnije promoviranje „online“ jer
sve više ljudi koristi internet i informiraju se preko interneta. Svaka tvrtka, turistička
destinacija i svi koji žele promovirati svoj proizvod ili uslugu i prikazati ga širim masama
trebali bi imati web stranicu. Web stranica je odlična online platforma za predstavljanje
proizvoda ili usluga s ciljem prezentiranja proizvoda ili usluge, prodaje te distribucije tih istih
proizvoda ili usluga.
Online posrednici služe za oglašavanje kako bi potencijalni kupci mogli rezervirati smještaj te
kako bi oni koji su koristili usluge mogli dati svoje komentare i osvrt te kako bi mogli ostaviti
recenzije za one koji se tek odlučuju za neki smještaj. Također, online posredništvo, odnosno
mogućnost online rezervacije nudi i bolju komunikaciju gostiju s pružateljem usluge smještaja
jer gosti mogu saznate online sve što ih zanima, pitati pružatelje usluga i vrlo brzo dobiti
odgovore na pitanja. Posrednici preko kojih se najčešće vrši oglašavanje su Booking.com,
Villas.com, Airbnb te će se prikazati sve češći način noćenja „Bed and breakfast“.
Društvena mreža predstavlja skupinu korisnika zajedničkih interesa okupljenu oko nekog
internet servisa uz aktivno sudjelovanje i stvaranje virtualnih zajednica. Društvene mreže se
fokusiraju na stvaranje zajednice istomišljenika ili povezivanje određene skupine korisnika.
Opće kategorije društvenih mreža su: društvene mreže zajednica, društvene mreže
profesionalaca, mreže za razmjenu multimedijskih sadržaja, glazbene društvene mreže, mreže
društvenog označavanja i blogerske društvene mreže. Popularnije društvene mreže su
Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, YouTube, WhatsApp,Viber i LinkedIn.
Kako ogroman broj korisnika koristi različite vrste društvenih mreža tako se razvijaju načini
za promociju i promoviranje proizvoda i usluga, tvrtki, brendova, turističkih destinacija preko
društvenih mreža. Sve popularniji su oglasi preko interneta, više se ne obraća toliko pažnja na
tradicionalne oblike oglašavanja jer su oni puno skuplji, zahtijevaju više vremena i truda, a ne
daju toliko dobre rezultate kao što to daje oglašavanje putem interneta.
Najčešći način oglašavanja tvrtki na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram je
tako da naprave poslovni račun i naprave plaćene oglase koji će se prikazivati točno
određenoj skupini korisnika društvenih mreža.
Vrlo popularan način oglašavanja na društvenih mrežama su nagradne igre. Često tvrtke nude
neki proizvod ili uslugu potpuno besplatno. Društvene mreže su važne za turističku
destinaciju i prije putovanja turista i tijekom boravka u turističkoj destinaciji i nakon što turist
otiđe kući.
Česti način oglašavanja na društvenim mrežama je kada tvrtke surađuju s poznatim osobama
koje imaju puno pratitelja na svojim mrežama te onda te osobe promoviraju njihov proizvod
što čini da puno ljudi doznaje za neki proizvod ili uslugu za koji do tad možda nisu čuli.
Također, kada fanovi vide da njihov uzor, poznata osoba koju prate koriste neki proizvod ili
uslugu onda i oni želje isto to koristiti.
Brend daje obećanje klijentima, a kada brend ispuni to obećanje onda se stvara povjerenje,
smanjuje se rizik i pomaže se klijentima, smanjuje se stres koji je uzrokovan odlučivanjem o
promijeni proizvoda. Uloga društvenih mreža u jačanju turističkih brendova je ogromna zbog
mogućnosti dosega do velikog broja ljudi. |