Abstract | Turistička destinacija, kako ime kaže je krajnje odredište svakog turističkog putovanja,
u koje gost odlazi kako bi ostvario svoje putovanje.
Motivacija putovanja svakog turista se razlikuje, pa tako postoje turisti koji putuju
poslovno, turisti koji putuju sa ciljem odmora i opuštanja, turisti koji putuju kako bi bili
sudionici neke manifestacije, turisti koji su u potrazi za novim iskustvima i slično.
Turistička kretanja snažno uvjetuje turistička ponuda destinacije, koja potencijalnim
gostima nudi sadržaj i smještaj kako bi ih privukla u destinaciju.
Turistička ponuda definirana je preferencama turista, te se nazivaju turističkom
potražnjom. Turistička ponuda i potražnja zajedno tvore tržište, gdje se svi potencijalni
ponuđači turističkih usluga upoznaju sa potrebama turista, odnosno njihovom potražnjom.
Važan segment turističke ponude destinacije su manifestacije, koje su često motiv
dolaska u destinaciju.
Manifestacije su oblik javnog događanja koji okuplja sudionike kako bi sudjelovali u
zajedničkim aktivnostima poput razgovora, sudjelovanja na panelima, diskusijama i
radionicama, ili kako bi zajedno uživali u nekom sadržaju.
Manifestacija smo zato u ovom radu podjelili na poslovne, povijesne, manifestacije
hrane i pića, te konačno kulturne manifestacije.
Manifestacije su snažan alat formiranja turističke ponude u destinaciji, te se kroz
primjere analizirao utjecaj raznih poslovnih, povijesnih i ostalihmanifestacija na razvoj turizma
u destinaciji, a poseban naglasak je svakako bio na kulturnim manifestacijama.
Kulturne manifestacije smo zato podjelili na manifestacije glazbe, filma, kazališta,
klasičnih oblika umjetnosti i svih ostalih manifestacija sa kulturnim nasljeđem.
Kroz primjere glazbenih i filmskih festivala se najbolje se mogao vidjeti utjecaj
manifestacija na prihod koji manifestacije ostvaruju, te kako utječu na popunjenje kapaciteta
čak i u razdobljima smanjene turističke potražnje.
Zaključak je kako su kulturne manifestacije postale jedan od najvažnijih segmenata
turističke ponude destinacija, te kako destinacije svakako trebaju razvijati i širiti ponudu
manifestacija kako bi privukle turiste. |
Study programme | Title: Business Economics in Tourism and Hospitality; moduls: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management, Event and Leisure Management; specializations in: Entrepreneurship in Tourism and Hospitality, Tourism Management, Hospitality Management, International Tourism and Hospitality Management,, Event and Leisure Management, OPATIJA Course: Hospitality Management Study programme type: university Study level: undergraduate Academic / professional title: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije) |