Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
Repozitorij Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Repozitorij ocjenskih radova Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Preuzmi
PDF 2.14 MB
završni specijalistički
35
12
Kvaliteta zdravstvenih usluga
koncept i mjerenje
Irena Regent Turkalj (2016)
Sveučilište u Rijeci
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:191:341898
Podaci o radu
Naslov
Kvaliteta zdravstvenih usluga : koncept i mjerenje
Autor
Irena Regent Turkalj
Voditelj/Mentor
Suzana Marković
(mentor)
Sažetak rada
Kvaliteta usluga u zdravstvu je sve češće predmet različitih istraživanja. Posebno mjesto u takvim istraživanjima zauzima mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga, pri čemu važnu ulogu ima određivanje načina na koji ih percipiraju korisnici. Rad je posvećen razmatranju problematike koncepta kvalitete zdravstvenih usluga, te istraživanju modela i metoda za mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga. Prikazani su teorijski doprinosi o kvaliteti usluga općenito i specifičnostima zdravstvenih usluga, te mjerenju kvalitete zdravstvenih usluga, što uključuje i navođenje rezultata prethodnih istraživanja kojima je mjereno zadovoljstvo korisnika zdravstvenih usluga. Posebna pozornost usmjerena je na prikaz SERVQUAL modela kao najčešće korištenog modela za mjerenje kvalitete usluga i široko prihvaćenog za mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga. Primjenom prilagođenog SERVQUAL modela u ovom radu istražena su očekivanja i percepcija korisnika zdravstvenih usluga u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju bolesti srca, pluća i reumatizma Thalassotherapia Opatija. U istraživanje je bilo uključeno 178 korisnika zdravstvenih usluga. Rezultati provedenog empirijskog istraživanja potvrdili su prikladnost SERVQUAL modela za mjerenje kvalitete zdravstvenih usluga. Utvrđeno je da postoji značajan jaz između percepcija i očekivanja korisnika usluga. Jaz je najveći kada je riječ o fizičkim elementima pružanja usluga, dok je nešto manji kod dimenzija odgovornosti, sigurnosti, razumijevanja i pouzdanosti. Stoga se zaključiti može da je u navedenim dimenzijama potrebno podići kvalitetu kako bi razina zadovoljavanja potreba i očekivanja korisnika bila viša. Rezultati ovog istraživanja mogu biti poticaj da se u Thalassotherapiji Opatija provedu i druga istraživanja i mjerenja kvalitete zdravstvenih usluga primjenom nekih drugih metoda i modela kako bi se precizno definirali elementi koje treba poboljšati s ciljem poboljšanja zadovoljstva korisnika usluga.
Ključne riječi
kvaliteta usluga
kvaliteta zdravstvenih usluga
SERVQUAL
statistička analiza
Thalassotherapia Opatija
Naslov na drugom jeziku (engleski)
The health service quality : concept and measurement
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Rijeci
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Mjesto
Opatija
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studija
sveučilišni
Stupanj
poslijediplomski specijalistički
Naziv studijskog programa
Zdravstveni turizam
Akademski / stručni naziv
sveučilišni specijalist zdravstvenog turizma
Kratica akademskog / stručnog naziva
univ. spec. oec.
Vrsta rada
završni specijalistički
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2016-09-27
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja rada
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:191:341898
Pohranio
Snježana Hordov Rubinić