Sažetak | Dinamičnost razvoja interneta i informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT) te njihova
implementacija u turizam i suvremeno hotelijerstvo su uvjetovala temeljite promjene unutar
tradicionalnih marketinških aktivnosti otvarajući put ka razvoju Internet marketinga.
Promjene koje nastaju primjenom Internet marketinga odražavaju se i na strani ponude i na
strani potražnje. Prednosti koje nudi prepoznale su i velika i mala poduzeća, a najveću
primjenu ima u području turizma i hotelijerstva kao gospodarske grane. Hotelijerstvo kao
ključna grana turizma, adaptira turističke trendove koje nameće promjenjivo suvremeno
turističko tržište. Suvremeno hotelijerstvo karakterizira veća interaktivnost sa potencijalnim i
sadašnjim gostom, ali i veći stupanj personalizacije, usvajanje i primjena novih tehnoloških
rješenja, ali i trendova koji se pojavljuju na globalnoj razini, a vežu se za nove oblike ponude
hotelskih poduzeća. Sukladno razvoju interneta i primjeni IKT-a u turizmu i hotelijerstvu
mijenjaju se i marketinške aktivnosti koje tradicionalne putove zamjenjuju online kanalima
kako bi došli do novih tržišta na globalnoj razini. Svaki se ozbiljniji hotelijer, u cilju
zadovoljenja specifičnih zahtjeva gosta, uključuje i prati društvene medije (društvene mreže,
forumi, blogovi, korisnički generiran sadržaj), koristi se mobilnim aplikacijama, shvaća moć
utjecaja promocije „od usta do usta“ putem interneta, aktivnije koristi vlastitu web stranicu te
posjeduje segmentirane baze podataka svojih gostiju, kako bi gostima pristupili na što
personaliziraniji način. Internet je transformirao tradicionalni marketing u marketing putem
interneta, što je uvjetovalo prilagodbu marketing miksa korištenju informacijsko
komunikacijskih tehnologija. To je u najvećoj mjeri utjecalo na promociju i distribuciju kao
elemente marketing miksa, koji putem interneta postaju znatno učinkovitiji i financijski
isplativiji za poduzeće. Problem kojim se ovaj istraživački rad bavi, jest utvrditi ulogu i
važnost Internet marketinga u poslovanju hotelskih poduzeća na dubrovačkom području, te
način utjecaja Internet marketinga na performanse poslovanja hotelskih poduzeća. |