Sažetak | Menadžment predstavlja kontinuiran i sistematičan proces usmjeravanja djelovanja u pravcu
ostvarivanja imenovanih organizacijskih ciljeva sa sredstvima koje organizaciji stoje na
raspolaganju na efektivan i efikasan način, no kada se taj proces zatekne u atipičnom,
iznenadnom događaju koji potencijalno ugrožava opstanak te iste organizacije, najznačajniju
ulogu predstavlja krizni menadžment. Krizni menadžment odnosi se na poseban način
upravljanja kojemu je cilj savladati sve procese koji značajno mogu ugroziti ili čak
onemogućiti daljnji opstanak organizacije. Upravljanje kriznim situacijama zahtjeva od
menadžmenta i njegovog tima vještinu komuniciranja u kriznim situacijama. Ovisno o fazi,
odnosno o pretkriznom, kriznom ili postkriznom razdoblju, razlikuje se i krizna
komunikacija. Krizna komunikacija od neizmjernog značenja je i u turizmu, posebice u
turističkoj destinaciji. Specifičnost kriznog komuniciranja u turističkoj destinaciji počiva u
samoj specifičnosti turizma kao jedne od najdinamičnijih industrija, čiji temelj počiva na
komunikaciji brojnih dionika, stoga je krizni menadžment izuzetno značajan, ne samo onda
kada kriza nastupi, već i u planiranju za krizu, koje obuhvaća prepoznavanje opasnosti i
rizika, izradu kriznog plana, odabir strategija, izoliranje kriznog utjecaja te kriznu
komunikaciju, ali i onda kada kriza završi te je stanje potrebno vratiti u normalu. Kako bi se
navedeno moglo uočiti na primjeru, u zadnjem dijelu rada, proučava se menadžment kriznog
komuniciranja u slučaju požara koji su zahvatili okolicu grada Splita 2017. godine, te se
uspoređuje planirano sa ostvarenim u pogledu krizne komunikacije u navedenoj turističkoj
destinaciji. |