Sažetak | Postoji više teorijskih pristupa izučavanja poduzetnika i poduzetništva, a ovaj se rad
najviše dotiče personalnog pristupa. Ono prikazuje poduzetništvo kao djelatnost ljudi s
posebnim (karakterističnim) psihološkim svojstvima kao što su inovativnost, kreativnost,
sposobnost predviđanja, fleksibilnost, itd.. Također, vezano uz motivaciju započinjanja
poduzetničke aktivnosti, poduzetnici se dijele na tradicionalne i društvene, odnosno osobe
kojima je cilj ostvarenje profita ili ostvarenje društvenog napretka.
Bez obzira na cilj poslovanja, radilo se o tradicionalnom ili društvenom poduzeću, oba
moraju poslovati etično kako bi bila uspješna. Etično poslovanje dovodi do veće sigurnosti,
samopouzdanja i boljoj radnoj atmosferi između radnika i poduzetnika.
Pri odluci o poduzimanju poduzetničkih aktivnosti, i tradicionalni i društveni
poduzetnici moraju posjedovati određene karakteristike, a to su inovativnost, razumno
preuzimanje rizika, samouvjerenost, uporan rad, postavljanje ciljeva i odgovornost. No, kod
društvenih se poduzetnik javlja dodatna karakteristika, a to je briga o drugima i briga o
okolišu bez čega društveno poduzetništvo ne bi imalo svoju svrhu.
Poduzetništvo se svakako nalazi među jedim od najvažnijih gospodarskih aktivnosti.
Međutim, ono nije svugdje jednako razvijeno. Na udio poduzetničkih aktivnosti u
gospodarstvu utječu vanjski (političko i ekonomsko okruženje; nemogućnost zaposlenja,
pravne odredbe i sl.) i unutarnji (ambicioznost, upornost, odlučnost i sl.) elementi. S
navedenim vanjskim elementima se stoga može povezati i razvijenost država - zemlje s
visokim životnim standardom imaju manje ukupne stope novih poduzetničkih pothvata. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu; smjerovi: Poduzetništvo u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu, Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment događaja i slobodnog vremena, Menadžment u turizmu; Menadžment u hotelijerstvu; Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu; Menadžment događaja i slobodnog vremena Smjer: Menadžment u turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.) |