Naslov Turizam grada New Yorka
Naslov (engleski) Tourism in New York City
Autor Ela Stipančić
Mentor Hrvoje Grofelnik (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Grad New York izrazito je zahvalna turistička destinacija koja je jednako privlačna i onima koji dolaze prvi put i onima koji su već puno puta bili u njemu (dobar omjer stalnih i promjenjivih atrakcija). Istovremeno, grad New York je i važno svjetsko poslovno središte, a poslovni turisti su veći potrošači od redovnih turista koji u New York dolaze u slobodno vrijeme. Završni rad proučava ovu turističku destinaciju i kvalitativno i kvantitativno, stoga je podijeljen na dvije odgovarajuće cjeline. Prvi, kvalitativni, dio ima za cilj predstaviti višestruke atrakcije New Yorka koje ga izdvajaju od ostalih turističkih destinacija. U ovom dijelu proučava se bogata kulturna ponuda; poznate gradske četvrti, spomenici i zdanja; te se osvrće na neke od načina kako se promovira sam New York kao turistička destinacija. Drugi, kvantitativni dio, bavi se turizmom kao poslovnom djelatnošću koja ima svoj opseg i karakteristike te koja je bila u stalnom porastu prije pandemije Covid-19. Prikazana je zaposlenost u turizmu, udio stranih i domaćih turista, njihova potrošnja, hotelska ponuda i prometne usluge. Utjecaj pandemije na ovu ekonomsku djelatnost bio je i jest značajan i relativno dugotrajan pa su trenutne projekcije da će razinu pred-pandemijske turističke aktivnosti ponovno doseći tek 2024. ili 2025. godine. U zaključnom dijelu rada, razmatraju se otpornost i potencijal New Yorka kao turističke destinacije, od izazova iz prošlosti poput pandemije Covid-19 i terorističkog napada 2001., do potencijalnih izazova budućnosti.
Sažetak (engleski) New York City is a premium tourist destination, equally attractive to both first time and recurrent visitors (it offers a great mix of permanent and temporary tourist attractions). At the same time, New York City is also a major global business centre, and business visitors have a significantly higher spending power to regular visitors who travel for leisure. This paper studies New York City as a tourist destination from both qualitative and quantitative aspects, so it is broadly divided into two sections. The first, qualitative, section has the aim to describe the multiple reasons why New York is so attractive to tourists, setting it apart from other tourist destinations. This part studies the rich cultural offerings; famous city quarters, monuments and buildings; and the ways in which New York City is being branded and promoted as a tourist destination. The second, quantitative, part considers tourism in New York as an industry of a certain size and with certain characteristics which was constantly growing in the decade leading up to Covid-19 pandemic. The paper looks at employment in the tourist industry, ratio of foreign and domestic visitors, visitor spending, hotel accommodation options, and transport. The impact of the pandemic on this economic activity has been significant and relatively long-term. Current projections indicate that the level of pre-pandemic tourist industry won’t be reached till 2024 or 2025. Finally, the paper looks at resilience and potential of New York as a tourist destination, from the challenges in the past such as Covid-19 pandemic and the 9/11 terrorist attack, to potential future challenges.
Ključne riječi
grad New York
turist
turistička destinacija
turistička kretanja
turistička ponuda
Ključne riječi (engleski)
New York City
tourist
tourist attractions
tourist destination
tourist travel
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:191:235477
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu; smjerovi: Poduzetništvo u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu, Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment događaja i slobodnog vremena, Menadžment u turizmu; Menadžment u hotelijerstvu; Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu; Menadžment događaja i slobodnog vremena, Hospitality Management/Menadžment u hotelijerstvu Smjer: Menadžment u turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-06-27 12:37:02