Sažetak | Završni rad na temu „Organizacija upravljanja i menadžmenta na primjeru Grand Hotela Adriatic“ u sebi sadrži teoriju organizacije upravljanja i menadžmenta te primjer na temelju navedenog hotela.
Svrha ovog završnog rada je pobliže objasniti organizaciju upravljanja i menadžmenta i kako su to slični, ali ne i isti pojmovi, no opet ovisni jedni o drugima. Cilj rada je da se na primjeru Grand Hotela Adriatic Opatija što jasnije prikaže organizacija hotelskog poduzeća i njegovo upravljanje.
Grand Hotel Adriatic Opatija je hotel s četiri zvjezdice, među najvećima u Opatiji, u blizini mora i obalne šetnice. Također ima svoju kamenitu plažu s restoranom koji sadrži bogatu gastronomsku ponudu. Grand Hotel Adriatic ima najveći kongresni centar u Opatiji.
Hotel prema istraživanju i dobivenim podacima djeluje po klasičnom organizacijskom obliku, najstarijem i najprimjenjivanijim obliku organizacijske strukture;, funkcijskom obliku organizacijske strukture. Za taj oblik strukture karakteristično je da se svi slični i međusobno ovisni poslovi grupiraju u organizacijsku jedinicu. Sve organizacijske jedinice su neposredno povezane s generalnim direktorom. Adriatic je podijeljen u profitne centre i odjele. Ima četiri profitna centra, Casino, wellness, hrana i piće i smještaj. U odjele se ubrajaju Odjel kadrovskih, pravnih i općih poslova; Odjel ekonomskih poslova (financije, računovodstvo, kontroling i nabava); Odjel prodaje i marketinga; Odjel tehničkog održavanja i investicija.
Grand Hotel Opatija je dioničko društvo, odnosno najsloženiji oblik upravljanja;, korporacija. Ima više modela upravljanja korporacijom, no Adriatic se koristi Anglo-američkim modelom korporativnog upravljanja u kojem su funkcije upravljanja spojene u jedan organ upravljanja, u upravni odbor s čim se odgovara na pitanje međusobnog odnosa odlučivanja i upravljanja u hotelu;. Hotelom upravlja uprava na čelu s generalnim direktorom i četiri izvršna direktora, od prethodno navedenih odjela. Ispod izvršnih direktora su menadžeri;, kojih je u Grand Hotelu Adriatic ukupno devet, svaki je zadužen za svoju odjel, ali su svi međusobno povezani.
U završnom radu je također napravljena usporedba s jednim hotelom u Istri, točnije, radi se o Hotelu Maestral iz Novigrada koji ima sličnu organizacijsku strukturu i način upravljanja i menadžmenta kao i Grand Hotel Adriatic. |