Naslov (engleski) Testing different loyalty types in a destination
Naslov (hrvatski) Ispitivanje različitih vrsta lojalnosti u jednoj destinaciji
Autor Marina Laškarin Ažić
Autor Jasmina Dlačić
Autor Vlado Galičić
Autorova ustanova Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak (hrvatski) Svrha – Svrha je rada istražiti tri različite vrste lojalnosti (lojalnost pružatelju usluga smještaja, destinaciji i tipu odmora) te njihovu povezanost sa zadovoljstvom turista i motiviranošću doživljajem.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni u sklopu terenskog istraživanja na Opatijskoj rivijeri, Hrvatska.
Ukupno je prikupljeno 169 korisnih anketnih upitnika koji su se koristili za daljnju analizu. S obzirom da se u istraživanju predlaže novi model, prvo je provedena eksplorativna faktorska analiza (EFA), potom modeliranje strukturnih jednadžbi (SEM) metodom parcijalnih najmanjih kvadrata.
Rezultati i implikacije – Na temelju istraživanja dokazano je da ukupno zadovoljstvo ima najsnažniji utjecaj na lojalnost tipu odmora. Nadalje, otkrivena je važna uloga lojalnosti pružatelju usluga smještaja u predviđanju lojalnosti destinaciji.
Ograničenja – U radu se mogu istaknuti sljedeća ograničenja: (1) istraživanje je ograničeno na jednu destinaciju u relativno kratkom vremenskom razdoblju; (2) određene potencijalno važne kontrolne varijable nisu uključene u istraživanje, kao što su dohodak, obrazovanje i spol; (3) u radu je provedeno strukturalno modeliranje bez testiranja različitosti razine hipotetskih veza.
Doprinos – Rad nudi novu perspektivu lojalnosti u turizmu i ugostiteljstvu uvažavajući da se radi o prvom istraživanju u kojem se povezuju i zajedno testiraju različite vrste lojalnosti. On doprinosi novim saznanjima o istraživačkim metodama na temu lojalnosti koje su se u prethodnim istraživanjima kritizirale kao ne inovativne.
Sažetak (engleski) Purpose – The purpose of this study is to explore three different loyalty types (loyalty to accommodation provider, destination loyalty, loyalty to the style of holiday) and how they are related to tourist satisfaction and experience motivation.
Design/methodology/approach – Data were collected in the Opatija Riviera, Croatia, using an on-site survey. In total, 169 useful questionnaires were subjected to further analysis. Since this study develops a new model, exploratory factor analysis (EFA) was performed first, followed by structural equation modeling (SEM) using the partial least square method.
Findings and implications – This study found that, among three loyalty types, overall satisfaction has the highest influence on loyalty to the style of holiday. Furthermore, this study revealed an important role of loyalty to the accommodation service provider in predicting destination loyalty.
Limitation – The study has several limitations: (1) the research was limited to only one destination over a relatively short period of time; (2) some potentially important controls, e.g. income, education and gender, were neglected; (3) the study provides an explanation of structural relationships without testing potentially important differences on the path level.
Originality – This study offers a new perspective of loyalty in the tourism and hospitality business, as these loyalty types have not been connected and tested together to date. It contributes to the existing findings of loyalty research in terms of new insights into tourism research methods, which were previously criticized as uninventive.
Ključne riječi (hrvatski)
lojalnost pružatelju usluga smještaja
lojalnost destinaciji
lojalnost tipu odmora
turistički doživljaji
Ključne riječi (engleski)
loyalty to accommodation provider
destination loyalty
loyalty to the style of holiday
tourism experiences
Jezik engleski
Vrsta publikacije Znanstveni rad - Prethodno/kratko priopćenje
Status objave Objavljen
Vrsta recenzije Recenziran
Verzija publikacije Objavljena verzija rada (izdavačev PDF)
Naslov časopisa Market-Tržište
Brojčani podaci vol. 32, br. 1, str. 97-112
p-ISSN 0353-4790
e-ISSN 1849-1383
DOI https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.97
URN:NBN urn:nbn:hr:191:153952
Datum objave publikacije 2020
Projekt Šifra: ZP UNIRI 2/18 Naziv (hrvatski): Modeli unapređenja lojalnosti gostiju u turizmu i ugostiteljstvu Naziv (engleski): Models of guest loyalty improvement in tourism and hospitality industry Kratica: ZP UNIRI 2/18 Voditelj: Marina Laškarin Ažić Pravna nadležnost: eu Financijer: Sveučilište u Rijeci
URL dokumenta https://hrcak.srce.hr/239288
Vrsta resursa Tekst
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-18 13:31:50