Sažetak | Ljudski resursi su bitan dio svakog kolektiva te se smatraju najvažniji kapital za
uspješno poslovanje. Ljudski kapital predstavlja nematerijalnu imovinu poslovnog subjekta te
sa svojim znanjem i vještinama igra veću ulogu od materijalne imovine odnosno od zgrade,
opreme, tehnologije. Čovjek sa svojim vještinama, sposobnostima, stečenim iskustvom i
znanjem, kreativnošću i inovativnošću presudan je resurs za razvitak i razvoj poduzeća,
institucije ili organizacije. Ljudski resursi sa svojim znanjem, vještinama i sposobnostima čine
poduzeće, institucije ili organizaciju konkurentnim.
Menadžment ljudskog kapitala proizlazi iz pojma menadžmenta. Općenito označava tri
skupine aktivnosti i odnosa koje prvenstveno su usmjereni na postizanje ciljeva uz pomoć ljudi,
zatim na procese ponašanja ljudi prema određenom spolu i zadnje aktivnosti obuhvaćaju odnose
i kombinacije raznih resursa i čimbenika radi postizanja poslovne uspješnosti. Uspješno
poslovanje uvjetovano je dobrom strategijom menadžmenta ljudskog kapitala koji
podrazumijeva određene aktivnosti vezane uz upravljanje ljudskim kapitalom. Procesi razvoja
ljudskog kapitala su: planiranje ljudskih potencijala, pribavljanje, selekcija, obuka i razvoj,
nagrađivanje, upravljanje uspješnošću i odnosi sa zaposlenicima.
Turizam je značajan i brzorastući sektor u gospodarstvu Krapinsko-zagorske županije.
Krapinsko-zagorska županija je 2018. godine proglašena najuspješnijom kontinentalnom
turističkom destinacijom. Broj noćenja i broj dolazaka domaćih i stranih turista kontinuirano
raste. Destinacija ima brojne mogućnosti iskoristiti svoje prirodne, kulturne i ljudske
potencijale uz kvalitetan smještaj i bogate i atraktivne sadržaje. Turistički potencijali
Krapinsko-zagorske županije valorizirali su se u primarnim turističkim proizvodima odnosno
zdravlje, spa i wellness, obiteljski odmor, poslovni turizam i događanja, aktivni, sportski i
avanturistički turizam i u sekundarnim turističkim proizvodima kulturni turizam, religijski
turizam i agroturizam.
Ljudski resursi su vrlo značajni za razvoj turizma. Zaposleni kadrovi su stalno u
kontaktu s turistima od samog dolaska pa do odlaska. Kadrovi sa svojom profesionalnošću,
sposobnostima i vještinama moraju zadovoljiti potrebe i želje gosta kako bi on bio zadovoljan
te se ponovno vratio. Zbog toga je važno osim kvalitetne ponude i kvalitetnog turističkog
proizvoda, važno je i stalno upravljanje ljudskim potencijalima odnosno usavršavati, razvijati,
motivirati i nagrađivati zaposlene kadrove. |