Sažetak | Turistička destinacija, kako ime kaže je krajnje odredište svakog turističkog putovanja,
u koje gost odlazi kako bi ostvario svoje putovanje.
Motivacija putovanja svakog turista se razlikuje, pa tako postoje turisti koji putuju
poslovno, turisti koji putuju sa ciljem odmora i opuštanja, turisti koji putuju kako bi bili
sudionici neke manifestacije, turisti koji su u potrazi za novim iskustvima i slično.
Turistička kretanja snažno uvjetuje turistička ponuda destinacije, koja potencijalnim
gostima nudi sadržaj i smještaj kako bi ih privukla u destinaciju.
Turistička ponuda definirana je preferencama turista, te se nazivaju turističkom
potražnjom. Turistička ponuda i potražnja zajedno tvore tržište, gdje se svi potencijalni
ponuđači turističkih usluga upoznaju sa potrebama turista, odnosno njihovom potražnjom.
Važan segment turističke ponude destinacije su manifestacije, koje su često motiv
dolaska u destinaciju.
Manifestacije su oblik javnog događanja koji okuplja sudionike kako bi sudjelovali u
zajedničkim aktivnostima poput razgovora, sudjelovanja na panelima, diskusijama i
radionicama, ili kako bi zajedno uživali u nekom sadržaju.
Manifestacija smo zato u ovom radu podjelili na poslovne, povijesne, manifestacije
hrane i pića, te konačno kulturne manifestacije.
Manifestacije su snažan alat formiranja turističke ponude u destinaciji, te se kroz
primjere analizirao utjecaj raznih poslovnih, povijesnih i ostalihmanifestacija na razvoj turizma
u destinaciji, a poseban naglasak je svakako bio na kulturnim manifestacijama.
Kulturne manifestacije smo zato podjelili na manifestacije glazbe, filma, kazališta,
klasičnih oblika umjetnosti i svih ostalih manifestacija sa kulturnim nasljeđem.
Kroz primjere glazbenih i filmskih festivala se najbolje se mogao vidjeti utjecaj
manifestacija na prihod koji manifestacije ostvaruju, te kako utječu na popunjenje kapaciteta
čak i u razdobljima smanjene turističke potražnje.
Zaključak je kako su kulturne manifestacije postale jedan od najvažnijih segmenata
turističke ponude destinacija, te kako destinacije svakako trebaju razvijati i širiti ponudu
manifestacija kako bi privukle turiste. |
Studijski program | Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu; smjerovi: Poduzetništvo u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu, Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment događaja i slobodnog vremena, Menadžment u turizmu; Menadžment u hotelijerstvu; Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu; Menadžment događaja i slobodnog vremena Smjer: Menadžment u hotelijerstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.) |